ԱՄՆ-ի նորընտիր նախագահ Դոնալդ Թրամփը, պաշտոնը ստանձնելու առաջին իսկ օրից, ծրագրում է վերականգնել իր «առավելագույն ճնշման ռազմավարությունն Իրանին սնանկացնելու համար»՝ գրում է Financial Times-ը: «Առավելագույն ճնշման» արշավը նպատակ ունի զրկել Իրանին բանակը հզորացնելու հնարավորությունից, սակայն վերջնական նպատակը Թեհրանին միջուկային նոր համաձայնագրի շուրջ բանակցությունների մղելն է։               
 

«Ես «Ոսկե ծիրան» փառատոնի կատաղի պաշտպանն եմ»

«Ես «Ոսկե ծիրան» փառատոնի կատաղի պաշտպանն եմ»
31.07.2009 | 00:00

«ՀԱՅԸ ՉՏԵՍՆՎԱԾ ՍԻՐՈՒՆ Է ՀԱՏԿԱՊԵՍ ԻՐ ՆԵՐՔԻՆՈՎ»
…և ոչ միայն մշակույթի մասին
«Ոսկե ծիրան» միջազգային վեցերորդ կինոփառատոնը դարձյալ առիթ դարձավ իրարամերժ կարծիքների բախման: Հայաստանի կինեմատոգրաֆիստների միության նախագահ ՌՈՒԲԵՆ ԳԵՎՈՐԳՅԱՆՑՆ այս հարցազրույցի միջոցով հերթական անգամ հրապարակավ իր վերաբերմունքն է արտահայտում փառատոնի նկատմամբ:
«ԻՆՉ ՀՈԴՎԱԾՆԵՐ, ԻՆՉ ԽՈՍՔԵՐ ԻՄ ԱՆՈՒՆԻՑ ՏՊԱԳՐՎԵԼ ԵՆ, ԲՈԼՈՐԸ ՍՈՒՏ ԵՆ»
-Պարոն Գևորգյանց, ինչպե՞ս եք վերաբերվում «Ոսկե ծիրան» փառատոնին, մեկ խոսքով՝ նրա ջատագո՞վն եք, թե՞ քննադատը:
-Նախ և առաջ ուզում եմ ասել, որ ես «Ոսկե ծիրան» փառատոնի կատաղի պաշտպանն եմ: Սիրում եմ այդ փառատոնը: Եվ կարծում եմ, որ եթե անկախության տարիներին մենք ունեցել ենք մի քանի հաջողություն, ապա դրանցից մեկը «Ոսկե ծիրանն» է, որովհետև այդ փառատոնը շատ անհրաժեշտ է մեր երկրին, հայությանը: Իսկ նրան, ինչ անհրաժեշտ է մեր երկրին, ես երկու ձեռքով կողմ եմ: Սրտացավ մարդը սիրում է իր ազգային արժեքները, բայց այդ արժեքները կարող են ունենալ որոշ թերություններ: Հարկավոր է միջամտել, ուղղել դրանք, խորհուրդներ տալ: Իմ կողմից բանավոր զրույցներում եղել է թեթև քննադատություն փառատոնի հասցեին. վերջապես, ես «Ոսկե ծիրանի» գեղխորհրդի անդամ եմ և հիմնադիրներից մեկը: Պարզ է, որ մեր միությունը կողմ է այդ փառատոնին: Ինչ հոդվածներ, ինչ խոսքեր իմ անունից տպագրվել են, բոլորը սուտ են: Այնպիսի տպավորություն է, որ ինչ-որ մարդիկ հատուկ ուզում են կոնֆլիկտ սարքել կինեմատոգրաֆիստների միության և «Ոսկե ծիրանի», Ռուբեն Գևորգյանցի և Հարություն Խաչատրյանի միջև: Չկա այդպիսի բան: ՈՒրիշ բան, որ մարդը կարող է հիվանդ երևակայություն ունենալ և յուրաքանչյուր խոսք ընկալել իբրև անձնական վիրավորանք: Բայց ես անձամբ, կրկնում եմ, շատ եմ սիրում «Ոսկե ծիրանը», որովհետև այն բարձրացնում է Հայաստանը:
-Այս տարի փառատոնը բացվեց Ալեն Թերզյանի «Մերձավոր շրջապատ» ֆիլմով՝ Ժան Ռենոյի գլխավոր դերակատարմամբ: Մալաքյանների հայկական ընտանիքը ներկայացված էր մաֆիոզի իմիջով, մի հանգամանք, որ քիչ կրքեր չբորբոքեց հասարակության մեջ: Ձեր կարծիքը:
-Անկեղծ ասած՝ ես այդ ֆիլմով չէի բացի փառատոնը: Գուցե կազմակերպիչները լավ չե՞ն նայել ֆիլմը, չգիտեմ: Ես այդ ֆիլմը չէի ցուցադրի փառատոնի բացմանը, որի ընթացքում նստած են բազմաթիվ արտասահմանցի հյուրեր և տեսնում են հային, ես կասեի` ոչ թե մաֆիոզի, այլ բանդիտի, մարդասպանի իմիջով: Չէի ուզենա, որ այդ ֆիլմն առհասարակ ցուցադրվեր Եվրոպայում: Բայց, ի վերջո, բացվեց, թե չբացվեց այդ ֆիլմով փառատոնը, նշանակություն չունի: Մեզ հետաքրքրում է, թե այդ փառատոնն ինչ է բերում Հայաստան: Այդ յոթ օրվա ընթացքում Հայաստանում նկատվում են շատ դրական էմոցիաներ, աժիոտաժ, ակտիվացած երիտասարդություն: Այսինքն՝ տոն է: Ես կողմ եմ տոնին: Իսկ եթե ինքս որոշողը լինեի, փառատոնը կբացեի հայկական ֆիլմով՝ Սուրեն Բաբայանի «Մի՛ նայիր հայելու մեջ» ֆիլմով՝ նկարված Պերճ Զեյթունցյանի ստեղծագործության հիմքով: Սա մի հոյակապ ֆիլմ է: Բայց յուրաքանչյուր փառատոնի պատասխանատու, ստեղծող ինքն է որոշում այս հարցերը: Հարություն Խաչատրյանը «Ոսկե ծիրան» փառատոնի ստեղծողն է, ինքն է այն պրոբլեմի տերը, թե ինչ ֆիլմով բացել փառատոնը: «Ես եմ» միջազգային երիտասարդական փառատոնի տերը, օրինակ, ես եմ, այսինքն՝ կինեմատոգրաֆիստների միությունը: Այն այս տարի կանցկացվի հինգերորդ անգամ: Այս փառատոնը ինչպես կբացենք, ինչպես կփակենք, որոշողը մենք ենք: Սա իմ, մեր խմբի ստեղծած փառատոնն է, և մենք պատրաստ ենք լսելու թե՛ գովեստ, թե՛ քննադատություն:
-«Ոսկե ծիրանի» արժանացած վրացական «Մյուս ափը» ֆիլմում ակնհայտ հակառուսական շեշտադրումներ կան: Սա ռուսներին չի՞ չարացնի մեր փառատոնի և հենց հայերի դեմ:
-Ես չեմ տեսել ֆիլմը: Բայց եթե այն պատմում է վրաց-աբխազական կոնֆլիկտի մասին, պարզ է, որ պիտի այնտեղ լինի ռուսական ֆակտորը: Պարզ է նաև, որ վրացիները պիտի հակառուսական շեշտադրումներ անեին: Բայց «Ոսկե ծիրանը» բաց փառատոն է: Ով ինչ ուզում է, բերում ու ցուցադրում է: Միայն թե ֆիլմում չլինեն պատերազմի կոչեր, ազգամիջյան թշնամանքի հորդորներ:
-Հովհաննես Գալստյանի «Խճճված զուգահեռներ» ֆիլմը ներկայացված էր Մոսկվայի 31-րդ միջազգային կինոփառատոնում, ինչպես և «Ոսկե ծիրանի» խաղարկային ֆիլմերի միջազգային մրցույթ անվանակարգում: Ի՞նչ կարծիքի եք այդ ֆիլմի մասին:
-Ես երևի դրա առաջին դիտողներից եմ եղել և այն հավանում եմ: Կուլտուրայով արված աշխատանք է, ուրիշ մակարդակ է: Գուցե և դրամատուրգիական ինչ-ինչ շեղումներ ունի, բայց որպես պրոֆեսիոնալ՝ այդ ֆիլմը հավանում եմ: Հավանում եմ նաև Էդգար Բաղդասարյանի «Մարիամը», Սուրեն Բաբայանի, Միքայել Դովլաթյանի նոր գործերը: Դրանք յուրահատուկ ֆիլմեր են: Չեմ ասում, թե բոլոր ֆիլմերը պետք է արվեն այս ձևի, այս ոճի մեջ: Բայց թվարկածս աշխատանքներում ինչ-որ ճեղքում կա: Սրան հասնելու համար մենք որոշակի քայլեր ենք ձեռնարկել: Եղավ մի շրջան, երբ ով ասես՝ կինո էր նկարում և պարտադրում իր օրենքները: Կինեմատոգրաֆիստների միությունը և Ազգային կինոկենտրոնը պայքարեցին, որպեսզի սիրողական մակարդակի կինո նկարողները դուրս գան պրոֆեսիոնալ կինոյի ասպարեզից:
-ՈՒրիշ ի՞նչ կինոփառատոներ են անցկացվում Երևանում:
-Հայաստանում այսօր անցկացվում է չորս կինոփառատոն: Ամենամեծը, Եվրոպայում ճանաչվածը «Ոսկե ծիրանն» է, մյուսը «Ես եմ» փառատոնն է, որին մասնակցում է 16-20 երկիր: Մեր փառատոնում մրցանակի արժանացած ռեժիսորը` Արկադի Մկրտչյանը, այս տարի «Ոսկե ծիրանում» ստացավ «Գրան պրի» մրցանակ «Հայկական համայնապատկեր» անվանակարգում. այսինքն՝ մեր աճեցրած կադրերը հաջողություն են ունենում «Ոսկե ծիրանում»: Երրորդը կանանց միջազգային կինոփառատոնն է, չորրորդը՝ մանկական միջազգային փառատոնը:
-Ե՞րբ է անցկացվելու «Ես եմ» փառատոնը:
-Չորս տարի մենք այն սկսել ենք մայիսի 1-ին: Ֆիլմերը ցուցադրվել են մեր դահլիճում: Այս տարի կանենք սեպտեմբերի 25-30-ին: Քանի որ մեր դահլիճը վերանորոգման մեջ է, ֆիլմերը կցուցադրվեն «Մոսկվա» կինոթատրոնում: Հիմա կատարվում է ֆիլմերի ընտրությունը: Ներկայացված է 200 ֆիլմ, այս տարի ուզում ենք խիստ լինել մեր ընտրության մեջ:
-Թուրքական ֆիլմերը դարձել են մեր կինոփառատոների բաղկացուցիչ մասնիկը: Ի՞նչ եք կարծում՝ ադրբեջանական կինոն երբևէ մուտք կունենա՞ այստեղ:
-Ադրբեջանական ֆիլմերը շատ հանգիստ կարող են ցուցադրվել այստեղ, ուղղակի ադրբեջանցիք են վախենում և՛ ֆիլմ ուղարկել և՛ անձամբ ներկա լինել մեր փառատոներին: Իրենց մոտ ներքին չգրված օրենք կա, որ եթե ինչ-որ մեկը նման քայլ անի, կդառնա ազգի դավաճան: Ես մտածում եմ, որ եթե մենք հաղթանակած երկիր չլինեինք այս պատերազմում, ու Բաքվում փառատոն անցկացվեր, մենք էլ մեր հայրենակիցներին չէինք ների այդ փառատոնին մասնակցելու համար: Այնպես որ, ես ադրբեջանցիներին այս հարցում հասկանում եմ:
«30-40 ՓԱՍՏԱԳՐԱԿԱՆ ՖԻԼՄ Է ՆԿԱՐՎԵԼ ՊԱՏԵՐԱԶՄԻ ՄԱՍԻՆ, ՄԵԶ ՈՉ ՈՔ ՉԻ ԳՈՎԵԼ ԿԱՄ ՓՆՈՎԵԼ ԴՐԱ ՀԱՄԱՐ»
-Որքանո՞վ են շաղկապված կինոն և քաղաքականությունը:
-Ցավոք, կինոն կապված է քաղաքականության հետ, անկախ այն բանից՝ ուզո՞ւմ ենք մենք դա, թե՞ ոչ: Ես ազգայնական եմ, և ինձ համար ամենակարևորն այն է, որ մեր ազգը լավ կողմերով երևա: Չեմ ասում՝ բոլորը և ամեն ինչ լինեն լաքապատ, փայլեցրած, մաքուր ու սիրուն: Թող լինեն աղքատ, բայց հոգեպես հարուստ: Դժբախտաբար, վերջին տարիների ֆիլմերն այս իմաստով ինձ չէին գոհացնում, որովհետև մենք դրսի շերտն էինք ցույց տալիս, ներս չէինք մտնում: Իսկ հայը չտեսնված սիրուն է հատկապես իր ներքինով: Հարկավոր է ուղղակի կարողանալ մտնել հայի ներսը: Օրինակ՝ Արարատ սարն այս կողմից չափազանց սիրուն է, այն կողմից` հեչ բան է: Պետք է գտնել ու նկարել ճիշտ կողմը: Նույնն է և կինոյում: Կինոն և՛ գաղափարախոսություն է, և՛ քաղաքականություն: Այո՛, քաղաքականություն է: Եվ այդ էտալոնով պետք է կինոն գնահատվի: Զուտ էքսպերիմենտալ կինո նկարելու, զուտ արվեստ ստեղծելու համար մեծ շնորհք է պետք ունենալ: Եվ դա հաջողվում է միայն որոշ մարդկանց: Օրինակ՝ Փարաջանովի ֆիլմերում քաղաքականություն չկա, բայց կա գերիշխող արվեստ:
-Շատ է խոսվում այն մասին, որ մեր ազգային զարթոնքի, արցախյան պատերազմի թեման իր հնչեղ արտահայտությունը չի գտել կինոյում, առհասարակ՝ արվեստում: Սա տաղանդավոր արվեստագետների պակասո՞վ է բացատրվում, թե՞ դեռևս չի հասունացել այս թեմաներին անդրադառնալու պահը:
-Դա պայմանավորված է մեր պետության քաղաքականության թերությամբ: Ես իրանա-իրաքյան պատերազմի ժամանակ գտնվում էի Իրաքում: Եվ հիշում եմ, որ Սադամ Հուսեյնը միլիոններ էր ծախսում, տարբեր երկրներից հրավիրում ռեժիսորներ, որպեսզի ֆիլմեր նկարեին իրենց պատերազմի, իրենց պատմական ճշմարտությունների մասին: Մի անգամ չեղավ, որ մեր պետությունը (խոսքս վերաբերում է բոլոր նախագահների իշխանության տարիներին) մեզ կանչի ու ասի, որ այսքան փող ենք տալիս, այսպիսի ֆիլմ նկարեք պատերազմի մասին: 30-40 փաստագրական ֆիլմ է նկարվել պատերազմի մասին, մեզ ոչ ոք չի գովել կամ փնովել դրա համար: Անտարբեր վերաբերմունք է այդ ամենի նկատմամբ: Նույնն էլ խաղարկային կինոյի դեպքում է: Մինչև այսօր մի խաղարկային հաջողված ֆիլմ է ստեղծվել պատերազմի թեմայով՝ Գոռ Վարդանյանի «Ճակատագիր» ֆիլմը՝ Քարինտակ գյուղի գրավման մասին: Շատ լավ ֆիլմ է, ստացել է երկու խոշոր մրցանակ ամերիկյան կինոփառատոներում, հիմա էլ ներկայացված է պետական մրցանակի: Շատ ճիշտ ֆիլմ է, և կարծում եմ, որ ամբողջ ուսանողությունը, երիտասարդությունը պարտադիր պիտի նայի այն: Այս ֆիլմում երևում է, թե որտեղ է մեր ազգի ուժը: Ճիշտ է, կան որոշ թերություններ (անթերի ֆիլմ գոյություն չունի), բայց ընդհանուր առմամբ շատ անհրաժեշտ ֆիլմ է:
-Մեր կինոաշխարհը ներուժի մե՞ծ արտահոսք է ունեցել անկախության շրջանում:
-ՈՒնեցել է արտահոսք, բայց դա էական ազդեցություն չի ունեցել մեր կինոյի վրա: Հիմնական ուժերը՝ Վիգեն Չալդրանյան, Սուրեն Բաբայան, Միքայել Դովլաթյան, Գեորգի Կևորկով, Հարություն Խաչատրյան, մնացել են այստեղ: Էլ չեմ խոսում վավերագրողների մասին: Մենք չունենք այնպիսի ռեժիսոր, որ գնացել է դուրս և այնտեղ հասել հաջողության: Մեր իսկական, կարող արվեստագետները ո՛չ Ռուսաստան են գնացել, ո՛չ Արևմուտք, նրանք այստեղ են:
«ԿԻՆՈ ՍՏԵՂԾՈՂՆԵՐԸ ԿԱՐԾԵՍ ՄԻ ԸՆՏԱՆԻՔ ԼԻՆԵՆ»
-Հայաստանի կինեմատոգրաֆիստների միությունը վերջերս անցկացրեց հերթական համագումարը, Դուք վերընտրվեցիք նախագահ: Մյուս ստեղծագործական միություններին բնորոշ խժդժություններից անմա՞սն է Ձեր ղեկավարած կազմակերպությունը:
-Ես ընտրվել եմ միաձայն: Մեկը շատ հետաքրքիր օրինակ բերեց, ասաց, թե գրողը մենակ է նստում թղթի առաջ ու գրում, նկարիչը մենակ է իր նկարակալի առաջ նկարում, կոմպոզիտորը մենակ է երաժշտություն գրում, իսկ կինոն սինթետիկ արվեստ է, այն ստեղծում են մի քանի հոգով, կինո ստեղծողները կարծես մի ընտանիք լինեն: Կինոմիությունն էլ է մի յուրօրինակ ընտանիք, ու այստեղ տարաձայնություններ գրեթե չեն լինում: Ես և մեր վարչությունը շատ թափանցիկ ենք աշխատում: Եթե ինչ-որ բան ենք ուզում անել, հավաքում ենք բոլորին, հայտնում մեր մտադրությունների մասին, կարծիք ենք հարցնում: Մոտ 200 անդամ ունենք, և բոլորի հետ փորձում ենք խորհրդակցել: Հիմա էլ շատ մեծ ծրագրեր ունենք՝ կապված մեր շենքի շինարարության հետ:
-Շինարարությունն ավարտվելուց հետո Հենրիկ Մալյանի թատրոնը կշարունակի՞ գործել այս շենքում:
-Այո՛, Հենրիկ Մալյանի թատրոնը Ազգային կինոկենտրոնի և մեր թատրոնն է ու միշտ այս շենքում տեղ կունենա: Մենք անհատույց տրամադրում ենք տարածք, հոգում կոմունալ ծախսերը, կինոկենտրոնը վճարում է աշխատավարձերը (դրանք, իհարկե, շատ ցածր են): Մինչև տարեվերջ ամբողջովին կվերանորոգվի դահլիճը, կփոխվեն նստատեղերը, կուլիսների, գրիմանոցի համար տարածք կհատկացվի: Ավելի մեծ բան էինք ուզում անել: Գտել էինք ինվեստորներ, որ պատրաստ էին 4-5 մլն դոլար ներդնել այդ ծրագրերն իրագործելու համար, բայց ճգնաժամը խանգարեց: Մենք ուզում ենք, որ այդ դահլիճը ծառայի ոչ միայն Մալյանի թատրոնին, այլև այդտեղ լինեն համերգներ, բանաստեղծական երեկոներ, մշակութային տարբեր ուղղվածության միջոցառումներ:
-Որպես կինոռեժիսոր՝ ի՞նչ ստեղծագործական ծրագրեր ունեք:
-Վերջերս ես և որդիս` Վահե Գևորգյանցը, ավարտեցինք Տոնինո Գուերայի մասին ֆիլմը, որը ներկայացվելու է «Օսկարի»՝ և՛ Ամերիկայի, և՛ Հայաստանի կողմից: Այդ գործի հետ կապված փաստաթղթային ձևակերպումները շատ աշխատատար են, բայց կարծես թե հասցնում ենք: Մեր ֆիլմարտադրության, ֆիլմի որակի ստանդարտները չեն համապատասխանում ամերիկյան չափանիշներին: Ամերիկայում ապրող հայտնի պրոդյուսեր Հայկ Բաքրջյանն իր վրա է վերցրել ֆիլմն ամերիկյան ստանդարտներին համապատասխանեցնելու հետ կապված բոլոր ծախսերը: Կա հայկական գեղարվեստական կազմակերպություն՝ «AFMA» (ղեկավարներ՝ Սիլվա Մինասյան, Զարուհի Խաչատրյան), որը զբաղվելու է մեր ֆիլմի PR-ով: Մեզ մոտ էլ ստեղծված է 17 հոգուց բաղկացած անկախ արվեստագետների հանձնաժողով՝ Դավիթ Մուրադյանի ղեկավարությամբ, որը ևս տվել է իր համաձայնությունը` ֆիլմն «Օսկարի» ներկայացնելու համար: Ֆիլմը փաստագրական է, տևողությունը՝ 52 րոպե: Ներկայացվելու է օտարերկրյա ֆիլմերի անվանակարգում: Հիմա որդիս ավարտում է աշխատանքները եղբորս սցենարով նկարահանվող ֆիլմի վրա: Այն պատմում է երկու երեխաների մասին, որոնք 12-13 տարեկան են: Մեկը հայ է, մյուսը՝ ադրբեջանցի: Նրանց հետ նաև մի շուն կա: Նրանք հանդիպում են պատերազմի ժամանակ, հայկական մի գյուղում: Սա սովի մատնված երեխաների և շան մեկ օրվա պատմությունն է՝ գեղարվեստական ֆիլմի ժանրում: Իսկ ես մի ֆիլմ եմ նկարում, որ կոչվում է «Կանանց մոլորակ»: Այն պատմելու է կանանց մասին, փորձելու է պարզաբանել՝ արդյո՞ք տղամարդիկ գիտեն, թե ինչ է կինը: Կարծում եմ՝ չգիտեն:
Զրույցը վարեց Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 2632

Մեկնաբանություններ